برنامه های دکتر رضایی برای اشتغال و توسعه فضای کسب و کار

طی بیانیه ای از سوی ستاد وی اعلام شد:

برنامه های دکتر رضایی برای اشتغال و توسعه فضای کسب و کار

ايجاد سالانه يكصدهزار كسب و كار (شركت و كسب و كار نوپا) ،براي فارغ‌التحصيلان،‌كارآفرينان، جوانان و ايجاد اشتغال يك ميليون( 1000000)نفر متوسط هر ده نفر يك شركت ….تعيين و تبيين فرصت‌هاي گوناگون سرمايه‌گذاري در ايران براساس مزيت‌هاي محلي، منطقه‌اي، ملي برخی از بندهای این منشور است.

ستاد انتخاباتی دکتر محسن رضایی در بیانیه ای راهكارهاي دولت آینده وی براي حل مشكلات اشتغال ، بيكاري و‌توسعه كسب و كار ،توسعه كارآفريني و حمايت از توليدكنندگان را بخشهایی جداگانه تبیین و اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار «تابناک»،در این بیانیه که از سوی ستاد دکتر رضایی نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری منتشر شده آمده است:
الف- راهكارهاي اصلي اشتغال ،که در سه حوزه زیر نهفته است:
تقويت توليد، سرمايه‌گذاري از طريق فرآيند كارآفرينانه در رشد و توسعه اقتصادي:
1 ـ اتمام پروژه‌هاي نيمه‌تمام
2 ـ‌ حمايت از بنگاه‌ها و كسب و كارهاي ايجاد شده كه نياز به رشد بيشتر دارند در جهت رشد توليد ـ‌ صادرات
3 ـ ايجاد ساليانه يكصد هزار كسب و كار نوپا
ـ ايجاد صندوق حمايت ويژه فارغ‌التحصيلان
ـ توسعه مراكز رشد (انگوباتورهاي) كسب و كار
ـ توسعه و تقويت مراكز و پارك‌هاي علم و فناوري
ـ توسعه و تقويت مراكز و دانشكده‌هاي كارآفريني
در این بیانه در خصوص بهبود فضای کسب و کار آمده است:
2 ـ بهبود فضاي كسب و كار
1 ـ 2 ـ تقويت
بازار سرمايه
بازار كار
بازار پول
بازار كالا
اما برنامه های دکتر رضایی برای تقویت زیرساختهای کسب و کار به شرح زیر اعلام شده است:
2 ـ 1 ـ تقويت زيرساخت‌هاي كسب و كار
3 ـ 2 ـ كاهش بروكراسي ‌لازم براي ايجاد كسب و كار و حمايت‌هاي لازم از آن
4 ـ 2 ـ توسعه و تقويت مراكز تحقيق و توسعه
5 ـ 2 ـ توسعه مهارت‌هاي مديريت
6 ـ 2 ـ توسعه و تقويت آموزش و پرورش انواع مهارت‌ها و دانش‌ها
3 ـ ايجاد سالانه يكصدهزار كسب و كار (شركت و كسب و كار نوپا)
براي فارغ‌التحصيلان،‌كارآفرينان، جوانان
ايجاد اشتغال000/000/1 يك ميليون نفر متوسط هر ده نفر يك شركت
توسعه ماتريس كسب و كار
حوزه فعاليت انواع كسب و كار
صنايع كسب و كار روستايي
خدمات خانگي
كشاورزي خانوادگي
صنعت فناوري‌هاي نوين اينترنتي ـ‌ مجازي
(نانو، بيوتكنولوژي، فناوري اطلاعات و ارتباطات) كوچك و متوسط
بزرگ
4 ـ تعيين استراتژي توسعه در سطح كشور
استان‌ها
شهرستان‌ها
براساس مزيت‌هاي ‌ايران در جهان و منطقه‌اي و محلي‌اي
5 ـ محورهاي استراتژي توسعه كلان
1 ـ 5 صنايع نفت و گاز 5 ـ 5 صنايع نوين (ناتو، بايو ، ICT) 7 ـ 5 صنايع پتروشيمي
2 ـ 5 صنايع غذايي (نانو، بيوتكنولوژي، فناوري اطلاعات و ارتباطات) 8 ـ 5 تجارت و بيمه و بانك‌ها
3 ـ 5 صنايع ساختمان 6 ـ 5 صنايع خودرو … 9 ـ 5 توسعه گردشگري و هتل‌داري
4 ـ 5 صنايع حمل و نقل 10 ـ 5 توسعه صنايع معدني
(هوايي، دريايي، زميني، بنادر)
6 ـ تجديد نظر در زمينه كليه قوانين و مقرراتي كه منجر به كاهش توليد ـ توقف توليد و يا تعطيلي كسب و كار و بنگاه‌هاي گوناگون مخصوصا در صنايع نساجي، مبلمان، صنايع چوب و ساير صنايع گرديده و تقويت توليد داخلي با رويكرد توسعه صادرات و كاهش واردات با هدف تقويت و ايجاد اشتغال و توليدات داخلي
7 ـ تعيين و تبيين فرصت‌هاي گوناگون سرمايه‌گذاري در ايران براساس مزيت‌هاي محلي، منطقه‌اي، ملي

Advertisements

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: