زبان فارسی در یکی از بزرگ ترین سرویس های وب2 فرندفید فارسی

 

فرندفید یکی از محبوب‌ترین سرویسهای وب2 حال حاضر جهان است که در بین ایرانی‌ها بسیار مورد اقبال است. اکثر وبلاگنویسان بزرگ ایران مانند همتایان خارجی خود در فرندفید یک اکانت دارند و یکی از مهمترین جوامع مجازی فارسی را شکل را دادند.

در این وبلاگ هم بسیار درباره فرندفید حرف زده شد تا بلکه شما به راه راست که همانا گذر از میان دریای فیدهای فرندفید است رهنمون بشوید 🙂
اما واقعیت این است که ورود به دنیایی که کاربران فارسی زبان نقش زیادی در ساختنش داشتند ولی هنوز از کوچکترین امکانات فارسی پشتیبانی نمی‌کند کمی سخت و زمان‌بر است. فرندفید اما در مقابل سرویسهایی چون فیس‌بوک بسیار خوش‌دست‌تر است و نیاز کمتری به دست‌کاری کردن دارد.

چیزی که امروز می خواهیم درباره آن صحبت کنیم خبر خوبی است که فرندفید را برای تازه‌واردان و حتی حرفه‌ای های فرندفید ساده می‌کند. فرندفید از امروز از زبان فارسی هم به صورت رسمی پشتیبانی می‌کند 🙂

http://i.friendfeed.com/a88a9c33658317772583577ba7c0c9f939504943

امروز وبلاگ رسمی فرندفید با تشکری دوباره از کاربران فارسی خودش این خبر را اعلام کرد که با استقبال بسیاری در ساعات اولیه از سوی کاربران فارسی زبانش روبرو شد.

اما نکته‌ای که از سوی کاربران نادیده انگاشته شد و به نظرم بسیار نکته مهمی هم هست این است که فرندفید نه تنها از زبان فارسی در سرویس خودش ( که انکارناشدنی است اهمیت این سرویس در جهان ) استفاده کرد،‌ بلکه این کار را در زمانی هم کرد که از هیچ زبان راست به چپ دیگری چون فارسی پشتیبانی نمی‌کرد و شما مثلا عربی را در بین زبان‌های این سرویس نمی‌بینید.

این برای من که عادت کرده بودم همیشه فارسی را بعد از عربی ببینم جای بسیاری امیدواری دارد که روزی بتوانیم کاری کنیم همه سرویسها به صورت رسمی از فارسی پشتیبانی کنند، حتی اگر سرویسی امکاناتش را ( همچون اسکریپت‌های خاص راست به چپ ) نداشت 🙂

برای این که فرندفید خود را فارسی کنید به بخش تنظیمات (settings ) بروید که در زیر آواتر فرندفیدتان قابل دست یابی است. ( یا از این لینک استفاده کنید ). در صفحه‌ که باز می‌شود می‌توانید زبان خود را تغییر دهید.

از فرندفید فارسی خود لذت ببرید. هر چند یک خورده زمان می‌برد به آن عادت کنیم.

بیان دیدگاه