لاریجانی‌: روحانيت و مرجعيت نواب امام زمان در عصر غيبت هستند

لاريجاني اضافه كرد: اگر كسي بخواهد جايگاه هدايت را براي مردم داشته باشد بايد به همان ميزان از نظر رسوخ علمي و معرفتي از جايگاه والايي برخوردار باشد.

فارس: رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اهميت نقش ولايت فقيه و مراجع تقليد گفت: روحانيت و مرجعيت نواب امام زمان (عج) در زمان غيبت هستند.

علي لاريجاني جمعه شب‌ ‌با حضور در نمايشگاه ميثاق با ولايت كه در محل مجتمع فرهنگي امام خميني(ره) در حال برگزاري است، از نزديك با فعاليت‌هاي 15 ساله كانون و هيئت خادم‌الرضا آشنا شد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي در حاشيه اين بازديد در گفتگو با خبرنگاران فرارسيدن ميلاد باسعادت امام زمان(عج) را تبريك گفت و اظهار داشت: امام زمان(عج) واسطه فيض الهي است و وجود ايشان مقدرات همه عالم را رقم مي‌زند.

وي سالروز ميلاد امام زمان(عج) را روز مباركي دانست و اظهار اميدواري كرد كه خداوند با وجود مبارك آن امام معصوم خير و بركت بر همه مسلمانان نازل كند.

وي در پاسخ به سئوالي در مورد دغدغه علماي دين و مراجع تقليد در مورد تحريفات دين و ضرورت عدم ورود هيئت‌ها و كانون‌هاي مذهبي و فرهنگي به اين مسائل، به حديثي از پيامبر اكرم(ص) اشاره كرد و گفت: در اين مسئله جايگاه معرفت بسيار مهم است و اگر مسلماني در دنيا زندگي مي‌كند معرفت به امام نداشته باشد مثل يك جاهل از دنيا مي‌رود.

لاريجاني اضافه كرد: اگر كسي بخواهد جايگاه هدايت را براي مردم داشته باشد بايد به همان ميزان از نظر رسوخ علمي و معرفتي از جايگاه والايي برخوردار باشد.

وي با اشاره به نحوه ورود هيئت‌هاي مذهبي و فرهنگي در مسائل ديني خاطرنشان كرد: مسائل اسلامي از دقت نظر ويژه‌اي بايد برخوردار باشد و بايد در آن كاوش شود و در اين مسير دو سطح احساسي و معرفتي وجود دارد.

نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: اگر كسي سطح كار را احساسي در نظر بگيرد، ممكن است شعري بسرايد ولي روبنايي است اما اگر اين سطح معرفتي باشد از عمق بيشتري برخوردار خواهد بود.

لاريجاني تصريح كرد: اگر كسي معرفت ديني متناسب نداشته باشد در اين كوران‌ها دچار انحراف مي‌شود و گرايش‌هاي طريقتي و صوفي‌مابانه كه از جنس «بوق علي شاهي» است به وجود مي‌آيد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه روحانيت و مرجعيت نواب امام زمان(عج) در زمان غيبت هستند، اظهار داشت: تشيع از زمان پيامبر اسلام آغاز شد. پيامبر زماني كه رسالت را ابلاغ كردند گفته بودند كه نخستين كسي كه اين رسالت را پذيرفت وزير من خواهد شد و امام علي (ع) پا به ميدان گذاشتند.

وي با بيان اينكه تشيع اختلاف تاريخي نيست و مبناي عقلي دارد، گفت: جريان‌هاي روشنفكري و خرافاتي هيچ كدام ما را به مقصد نمي‌رساند بلكه به جامعه لطمه وارد مي‌كند و بي‌دليل افكار مردم را طرد مي‌كند.

لاريجاني خاطرنشان كرد: بسياري از علما همچون مرحوم آيت‌الله‌العظمي بهجت مرجع تقليد و اهل سير و سلوك بودند. اين درست است اما اينكه كسي الفباي مسائل معرفت ديني را نشناسد و در كسب آنها زحمت نكشد و بگويد كه عالم ديني است، اين مسئله براي جامعه خساراتي به دنبال دارد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: اسلام از طريق علماي رباني كه در زمان غيبت امام زمان (عج) نايب امام هستند به ما رسيده است و اصالت آن حفظ شده است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود ضمن ابراز خرسندي از فعاليت‌هاي كانون و هيئت خادم‌الرضا اظهار داشت: اگر گشايشي در كار هيئت‌ها به وجود مي‌آيد به خاطر اين است كه در مسير درست حوزه و مرجعيت قرار گرفته‌اند.

لاريجاني اضافه كرد: ‌ارتباط‌ هيئت‌هاي مذهبي و فرهنگي نبايد با مراجع تقليد قطع شود چون آنها هستند كه اصالت ديني را حفظ مي‌كنند.

بیان دیدگاه